Nytt liv varje Måndag

Ja som alla veckor så säger man att "mitt nya liv börjar idag" förra julens minnen sitter kvar i huvudet med sena festnätter och en massa fika och kvalmig komvux luft varje Måndag var enligt mig och Lisa en nystart i livet, vi skulle träna mera och inte grämas över gamla synder och casual godis tisdagar. Jag är lite av en sån som bestämmer något och satsar 100% fort och sedan kanske kommer på efter att ha köpt en hel garderob av "stilrena Veronica" att det kostade mig mera än vad jag fick ut av det, jag har lätt att leva mig in i "roller" så som " den som har det bäst" "Den underbara singeltjejen" "Hon som är ledsen och nere" "evighets tränaren" men efter ett tag så fångar verkligehetn upp mig och jag faller ner pladask men om man inte testar något så får man heller inte veta något.
Men jag har svårt att leva i nuet, och tänker alltid att snart snart så blir jag den som jag har tänkt mig att vara.
Jag vill leva i nuet och tror att man varje dag måste leva som att det var den sista.

För även om jag var vilsen och en drömmare förra vintern så hade jag det så bra, jag lunchade med Lisa från jobbet varje dag och min egna Lisa Wouda, vi shoppade och festade varje helg, gick på en hel drös av svettiga intensiv pass med kort klippta Eva-Lena på friskis, kvällar som var fyllda av mys framför tv:en men en person jag verkligen tyckte om.
Jag drömmde då om ett annat liv något större och bättre, men ju mera jag drömmer desto mindre får jag och jag kan inte uppskatta det jag har. ´

En annan sak i "mitt nya liv" ;) är att aldrig mera lyssna på ledsna låter, Coldplay och Lars Winnerbäck måste gå bort och ersättas med glada melodier. Även om jag verkligen gillar dom så gör dom mig ledsen, och Melissa Horns vackra stämma klingar som en kniv i mitt hjärta. Jag är inte redo för det än. Jag avslutar med en parad melodi av Katy Perry- Thinking of you, ack så fin men nu gör du mig ledsen igen.

Nu ska jag vara glad av att det är dubbel avsnitt av Paradise Hotel på tv. Världen är full av mera dumma beslut än mina.

Love / V

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0