You caught between the devil and the deep blue sea

Sj:s regionaltåg mot Stockholm,Norrköping,Linköping vagn 3 plats 26. Tillbaka till "verkligheten" Ett rum med säng, skrivbord, någon form av tv-möbel som mera agerar klädkammare en garderob, ett sött sängbord och nyuppsatta speglar, 2 tavlor och diveser pärmar och böcker hipp som happ.
Staden med den underbara ån och där jag gick på min första kravall, jag gillar den staden, staden där jag många gånger diskuterat en grön papperspåses innerbörd.

Men tillbaka till nutid på ett tåg mot Linköping, jag hatar att åka tåg. Förut tyckte jag det var mysigt och lite rogivande nu är det bara proppfullt med folk, fast jag har platsen bredvid mig ledig och jag får svår att koncentrera mig, spotify i hörlurarna ger mig ro. En sak jag alltid tänker på är om folk hör vad jag lyssnar på, jag skulle tycka det var ytters pinsamt om Aqua skrålade från mig i hela vagnen, jag kollar med jämna mellanrum folks reaktioner, hör dom mig?
Det sitter två " stekare" bredvid mig, den ena halar upp sin dator och den andra tuggar frenetiskt på en fyrkantsmacka som med all säkerhet inhandlats på pressbyrån innan avfärd, dom pekar på varandras datorer och smider planer kanske till en ny webbsida eller kanske ett hett underklädesmärke.
Högtalaren talar om att vi strax är framme i Uppsala, men avslutas snabbt och en inryckning sker som talar om att Stockholm är nästa, jag tror det är dags för stekarna att gå av och jag ska med all säkerhet vrida ner innan vi infinner oss på Stationen.
 Love / V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0