Jag bara måste

få klaga lite. Jag lever just nu i ett puttegull rosamoln för att jag är grymt kär och galen. Men ja måste få klaga lite på andra saker så jag börjar här.

1. Varför har jag eftermiddags sol som steker?
2. Varför är studiemedlet på 8200 pix?
3. Varför får man inte jobba hur mkt man vill utan att förlora csn?
4. Ge mig csn över sommaren om ni inte tänker låta mig jobba!
5 Varför har vi ingen tid att plugga till tentan?
6. Varför har vi 5 h lärarledd tid i veckan när vi jag studerar heltid????
7 Varför satsas det så lite på filfak och mycket på tekfak?
5. Jag hatar människor som säger: Det finns inga jobb alls.. NEJ det finns inte mycket jobb i alla kategorier, men om man som ungdom kan hoppa ner från sin lilla tron och söka lite "inte så bra jobb" hemtjänsten behöver alltid folk, jobba som städare kanske? Plocka lite skräp i parker? Det finns tex politiker som aldrig har haft ett riktigt jobb, vill jag att han/hon ska föra min talan? vad vet dom om 8 h arbetsdag? om hur det är att vara arbetslös? hur det är att söka arbete? hur vet dom hur det är att leva på soc bidrag? att vara hemlös? att vara ensam mamma eller pappa och jobba heltid.
Det finns unga politiker som står i sina kostymer och aldrig har haft ett jobb som ska representera arbetarklassen. Jag vill inte bli talad för av människor som inte ens har sökt ett arbete i hela sitt liv. 
 
Känner någon sig manad att svara på detta så skriv ett mejl tack! :)

Vi ska kolla på film hos Petter med Fia och han, Sibban och Jonatan ska kankse med. Nu ska jag laga mat innan min karla karl kommer tillbaka från sin springtur


Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra Verran! Håller helt med!

2010-03-21 @ 22:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0