Laughing with

Jag har en vän som jag önskade att jag kunde krama om just nu, en vän som lät så ynklig när hon ringde mig. En vän som jag älskar. En vän som var ledsen. En vän som jag älskar <3.

Sitter och språk ändrar i vårat gruparbete som ska vara inne i morgon. Mitt rum och mina saker är packade i vita flyttlådor. Just nu är det nästan lite sorgligt (kanske för att Regina sjunger så fint) för jag har verkligen haft det bra här. I sommras när jag nästan inte kände en människa här. Anna och Gabbe har på ett sätt varit en fin trygg fast punkt för mig. Sibel och Anna och Gabbe och sen Malin och Natalie har varit en del av min struktur. Och att ha något att planera och se fram emot. Det ska bli underbart att få bo själv, men jag kommer sakna Anna och Gabbe. Anna när hon hysteriskt skrattar och Gabbe när han tok dansar till "single ladies". Jag har haft sjukt kul med dom. Det låter kanske muppigt men när jag kom till Linköping så var det inte min bästa period i livet och Anna och Gabbe visade på hur bra och fint man kan ha det tillsammans. Kärlek fick jag av dom, och dom har kärlek till varandra och till andra människor i mängder.

Men nu känns det lite som när jag skulle flytta hit från Uppsala, en otrygg känsla som jag hatar. Jag vet att det kommer bli jättebra. Jag hade kanske inte trott att jag skulle stanna och få mitt liv här på det sättet som jag har fått det. Och nu kan jag inte tänkla på något annat als än att jag inte vill bo någonstans just nu än här. Jag har mina fina vänner här och en person som har det finaste hjärta i hela världen och som jag är helt sjukt galet tokigt kär i. Det känns ändå lite sorgligt på något sätt. Det är läskigt hur man kan rymma från sina känslor och vad som ibland kan jaga ifatt en. Men om man skrattar så måste man gråta, jag brukar gråta och sen mår jag bra. Det är inte mera med det. Inget konstigt, bara en käsnla som jag måste få ur kroppen på samma sätt som jag kan skratta en hel kväll så kan jag gråta en hel kväll för att må bra. Skratta gör jag 99 % av gångerna men den enda procenten ehöver jag för att inte bli tokig.

Nu ska ja fixa klar arbetet så jag kan dricka te och kolla tv.

Love/ V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0